Jak bylo na installfestu

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Neděle Leden 24 14:49:27 CET 1999

Tak jak se zdá, zatím nikdo nenapsal žádnou zprávu o tom, jaká byla
sobota. Mě se zdá, že celkem úspěšná. Jak to tedy bylo.

Organizátoři měli sraz v půl deváté, což se ukázalo pozdě. Nedočkaví
účastníci dorazili současně s lepičem šipek, zřejmě ho celou cestu
sledovali. Takže jsem ještě ani nestačil připravit počítače, které
byly určeny pro instalaci na přinesené disky. Ale našlo se spousta
lidí se šroubováky, kteří si rádi pomohli sami. Hlavní vada byla, že
bylo objednáno 19 instalací. Pět minut před devátou jsme museli
narychlo shánět další židle, protože 40 židlí v učebně bylo plně
obsazených a na chodně byla fronta. Nemám přehled kolik hodin čekali
ti, kteří přisli nejpozději, ale poslední spokojený "zákazník"
odcházel v 18:30. V jedné chvíli, kdy jsem vyšetřil minutu času jsem
napočítal 57 lidí a nezjistitelný počet počítačů. Připraveno bylo 17
přípojek na síť, ale průběžně jsme rozšiřovali, někdo měl dokonce ten
dobrý nápad, že přinesl HUB, který obratem několik lidí využilo. Při
úklidu jsem odhadl, že mohlo být připojeno najednou asi 30 počítačů.
Další zádrhel nastal tehdy, když se dva lidé dožadovali instalace
debianu, kterou původně nikdo nepožadoval a tak přesto, že jsme měli
připravený mirror ftp.debian.org, tak jsem neměl bootovací diskety.
Naopak ani nevím, jestli si někdo přisel pro objednané a připravené
SUSE.

Takže pro příště, je potřeba skutečně předem říci, že chci přijít,
protože by nebyl problém připravit další učebnu a třeba i sehnat více
rádců, kterých byl podle mne asi také nedostatek. Přece jenom jestli
přisel troj až čtyřnásobek objednaných účastníků, tak nemohlo jít
všechno hladce. Asi bych případným dalším organizátorům doporučil
udělat pořadník, aby nepřisli  všichni v jednom okamžiku.

Doufám, že to není příliš reklamní, ale několik CD, které neprodal
CZLUG a nebyly použity na reklamace, bude v Brně prodávat pan Mareček
v knihkupectví někde na MUNI. Tamní asi vědí, kde to je.
Pokud by o ně měl zájem někdo z Prahy, můžeme se dohodnout. Rozumný
počet jich mohu vypálit na donesené médium, nebo režijní cenu.

CD obsahují standardní Redhat 5.2 s posledními (čtvrtečními) update a
češtinou podle Yenyi. Já jsem tam navíc přidal KDE 1.1 pre verzi,
jádro 2.2.0 pre9, což je prý poslední pre a final z něj vznikne
několikařádkovým patchem a Word Perfect pro linux, který sice není
zdaleka free, ale těžko se stahuje. Pro instalaci si musíte obstarat
aktivační heslo, což zjistíte tak jako tak. Asi je tam i final samba
2.0, ale teď si nejsem jistý, jestli jsem ji nemusel smazat kvůli
velikosti image.
Všechny balíky na CD jsou originály autorů, takže je tam sice XFree
3.3.3, ale nemá, pokud jsem si stačil všimnout několik linků mezi
locales. Počítám, že až budu vědět přesněji, jak to je, tak napíšu
krátký popis rozjetí češtiny s tímto CD. Také je tam ucw balík, který
má jeden soubor ve špatném adresáři, ale novější nebyl.

Jak probíhalo odpolední jednání CZLUGu zjistíte ze zápisu, který bude
někde publikován.

Jsem zvědavý, jak se tam líbílo ůčastníkům. Případné reakce prosím na
mojí adresu.

zdravím
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Nekdy je rozumne o krok ustoupit, aby se prodlouzil rozbeh.