autofs, automount

Ludek Finstrle luf na gvid.cz
Pondělí Leden 25 11:54:01 CET 1999

> Ahoj,
> muze mi nekdo vysvetlit jak funguje, jake ma posloupnosti,
> a jak se konfiguruje $subj?
> Me to porad neni jasne.
> Diky

Mozna nekde bude drobna chybka (pac nesedim u stroje, kde jsem to rozjel,
ale zkusim popsat autofs.

1) Musim mit prelozenou podporu pro autofs v jadre.
2) Musis mit balik autofs
3) V souboru /etc/auto.master musis mit naseldujici:
   cesta		konfigurak	--timeout 60

   cesta - je absolutni cesta, kam se ma mountovat (existujici adresar)
   konfigurak - cesta ke konfiguracnimu souboru (napr. /etc/auto.nazev)
   timeout - doba, po ktere jestli se dany mount nepouziva se odmounti

4) konfiguraky (/etc/auto.nazev) ma nasledujici syntaxi:
   podadresar	[-fstype=typ]	cesta

   podadresar - je nazev adresare, do ktereho se bude nasledujici vec
                mountovat. Nemusi existovat. Tento adresar bude podadresar v
                adresari, ktery udava cesta uvedena v auto.master
   typ - muze byt jako u mountu plus auto (mel by autodetekovat fstyp), kdyz
         neuvedete, tak mam pocit, ze standardne je nfs
   cesta - je to cesta, kterou chceste mountovat. U nfs vypada nasledovne
           stroj.domena.cz:/cesta

Tak to je myslim je vse.

Jinak autofs funguje tak ze dokud se clovek neprepne do adresare, ktery se
ma primountovat, tak primountovan neni. V dobe prepnuti do adresare se
namountuje a po timeoutu, kdy se nepouziva se zase odmountuje. To znamena,
ze kdyz date ls v adresari, ktery je uveden v auto.master, tak se vam vypisi
jen ty podadresare, ktere nekdo pouziva.

> Marek Siwek
> marek.siwek na elektronika.cz

Doufam, ze jsem moc nekecal a pomohl

Luf