PostgreSQL vs. MySQL

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 25 16:28:26 CET 1999

"Jan Kuzel" wrote:
: Nemohu se rozhodnout, jestli mam zacit pouzivat PosgreSQL nebo
: MySQL.
: Je tu nekdo, kdo ma zkusenosti s obojim? Prosim o vase nazory.

	MySQL je v současné době ještě pořád o trochu rychlejší.
Na druhou stranu téměř nic neumí. Z toho, co jsem potřeboval já,
můžu jmenovat triggery, sub-selecty (UPDATE ... SELECT nebo
INSERT ... SELECT, případně SELECT INTO tabulka), UPDATE přes
víc tabulek. Taky má o dost horší rozhraní pro psaní uživatelských
funkcí v C, než má PostgreSQL. Na druhé straně MySQL podporuje
rozumnou formou velké objekty, což byl hlavní důvod, proč jsem
s mým projektem zůstal u MySQL (i když si občas za to nadávám).

	Na druhé straně PostgreSQL je opravdový SQL stroj
(triggery, transakce, pěkné rozhraní pro serverové funkce a procedury,
sub-selecty a podobně). Navíc má některé objektové rysy (dědičnost
tabulek, možnost generování vlastních typů -- zajímavý je předdefinovaný
typ IP adresa). Jeho slabinou bývala rychlost, ale teď už to
není tak zlé. Jedinou nevýhodou je, že velké objekty jsou tam
implementovány přes takové divné rozhraní, které (pravděpodobně)
umožňuje načíst soubor rozumně jen z lokálního disku a které nemá
rozumnou podporu pro zálohování takových objektů.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //