PostgreSQL vs. MySQL

Slavo Uhrin slavo na nt.cenezu.sk
Pondělí Leden 25 14:41:44 CET 1999

Roman Majer wrote:

> Aplikace vyvinute pro MySQL jsou snadno prevoditelne na MS SQL,
> Informix,Oracle. (SQL vicemene odpovida standardum ...

Ja to este doplnim:

MySQL ma o nieco chudobnejsi SQL jazyk ako PostgreSQL, takze niektore
veci, ktore sa v Postgrese riesia velmi jednoducho napriklad
vnorenymi SELECT prikazmi, treba v MySQL obchadzat pomocou dalsich
tabuliek, a pod. Preto takyto prechod na iny SQL server nemusi byt
az taky bezbolestny, ako moze zdat.

V strucnosti zakladne rozdiely:

MySQL:
- jednoduchsi a rychlejsi
- lepsia podpora cestiny a slovenciny - nezavisla na systeme
- lepsia dokumentacia pre pouzivatela
- popularnejsi, viac pridavnych programov

PostgreSQL:
- robustnejsi - transakcne spracovanie
- podpora cestiny/slovenciny zavisla na systeme (locales)
- bohatsi jazyk - definovanie funkcii, pohladov, triggerov, ...
- lepsia dokumentacia pre vyvojarov
- menej pouzivany

Slavo