PostgreSQL vs. MySQL

David Sauer davids na iol.cz
Pondělí Leden 25 19:47:38 CET 1999

    Jan> 	MySQL je v současné době ještě pořád o trochu rychlejší.

IMHO, s tou rychlostí to u postgresu není tak strašné. Ve skutečnosti
může být i tak rychlý jako MySQL (osobně vyzkoušeno, kdysi jsem se také
musel rozhodnout, nakonec zvítězila podpora transakcí). Problém je ve
stylu práce s tabulkami:

1.) každý samostatný příkaz (INSERT) je transakce
2.) postgresový db stroj po ukončení transakcí v rámci jednoho
připojení volá fsync()
3.) takže a.) lze použít parametr -F (pro backend), který zruší
  fsync() po transakci, lze doporučit jen v případě dobře fungujícího
  a napěťově zálohovaného systému
          b.) pokud vkládám větší množství dat, dělám to v transakci,
  asi takto:
     begin;
     1000000x INSERT INTO xxx VALUES( yyy, zzz, qqq );
     end;

  a proběhne to poměrně rychle

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz (mime compatible)