Pojďme začít dělat (Dlooouhe)

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Leden 27 16:54:19 CET 1999

Oto Buchta wrote:
 > Malinko jsem o tom včera uvažoval. Existují ve své podstatě dva možné
přístupy.
> 1) Postavit kompletně odznova novou distribuci - bylo by to lepší, ale časově
> mnohem náročnější.
> 2) Vyjít ze stávající distribuce (buď Yenyuv RedHat 5.2-cz nebo Debian CZ/SK,
> já bych radši ten RH) a upravit si ji k obrazu svému.

Samozrejme nesmysl, jak jiz konstatovali dalsi.
To by jsi si ale pridal zbytecne prace navic!

> 2) Klikací konfiguráky včetně předpřipřavených konfigurací a konfiguračních
> skriptů.

Osobne se me nejvici libi vse konfigurovat pres WWW server -
to bych videl jako idealni reseni.  Proc vymyslet milion GUI kdyz
staci jednotny interaktivni pristup pres http daemona.
Je to pro amatery nejlepsi - jelikoz se vsude daji prida odkazy na
dokumentaci
a zdatnejsi jedinec si stejne radsi pusti vi /etc/blabla.

Mimochodem tu bude asi zakopany pes - ti co to neumi, by si chteli klikat,
a ti co se to uz naucili dospeli k poznani, ze klikani je pro amatery.
- me napriklad registry u windows privadeji casto k silenstvi.

> 3) Ikonka Update po Intenetu (toto mne napadlo dřív, než jsem viděl
> W98), kde se stáhnou nové balíky a provede se automatický upgrade včetně přenosu
> konfiguráků.

Kdyby jsi porad nevidel jen ten cerveny klobouk tak by jsi vedel, ze toto
jiz v Debianu
funguje a je to pomerne hezky funkcni v textove verzi dselect
- v testovacim stadiu je i klikaci varianta - ale ta bude mit problemy
napriklad pri vymene X-su.

> 4) Aby systém nebyl DODO (Dokonfiguruj si sám), ale musí být
> Překonfigurovatelný.

Casto si staci precist par radek nejake dokumentace - a napsat par prikazu.
Celosvetova distribuce nemuze delat vsechno soucasne - neco se proste musi
donastavit - ale je mozne napsat nejaky skript ktery postupne dany system
doopravi.

> 5) Plně česká, srozumitelná a jednoduchá instalace.

Debian by tomu mel s primhourenyma ocima vyhovovat.

> 6) Jednoduchou správu hardware.

To snad ani nejde :-)
Vadny DIMM zamota hlavu i profesionalovi.

> Takže teď k jádru pudla. Co nás čeká, takový malý seznam věcí:
> ad 1) Uživatele budou chtít, aby jim čeština fungovala již od začátku, takže
> CZECH-HOWTO jim bude na nic, ale musí být vše už připraveno uvnitř.
> Takže to bude chtít

Windowsy taky nemuze pouzivat clovek, ktery neumi cist...
Neco si ten uzivatel bude muset precist - kdyby melo vsechno fungovat
jako v M$W - tak pak opravdu nevim, proc bych si ten Linux instaloval,
protoze 2x Windows na stejnem pocitaci nepotrebuji.

--
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz