Co po kompilacii jadra 2.2.0 + format PDF

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Leden 28 18:55:42 CET 1999

   From: "Ing. Jan Materak" <materak na atlas.cz>
   Date: Thu, 28 Jan 1999 15:53:53 +0100

Přeji příjemný den,

   > 1. Skompiloval som podla suboru README, ktory bol v baliku so zdrojakmi
   > jadro

na první otázku jste dostal spoustu odpovědí, já přidám další:
přečtěte si v knize LDP strany 1074 až 1075.

   > 2. Existuje free software v ktorom mozem vytvarat subory typu .pdf? Moze byt
   > samozrejme aj formou konverzie. Aky je v tom pripade vstupny format?

Ano a to hned několik. Formát PDF je plně dokumentován, jeho
specifikace je volně k dispozici a proto jich je poměrně dost.

Asi nejzajímavějším prostředkem je program pdfTeX, jehož autorem je
Han The Thanh, student FI MU v Brně. Vstupní formát je (někdy mírně)
upravený TeXový zdroják. Výstupem může být PDF i klasické DVI. V
nejnovější verzi je dokonce podpora tzv. hz algoritmu, který by zcela
jistě pomohl ke zvýšení kvality českého denního tisku... Bližší
informace o pdfTeXu naleznete na adrese
http://www.tug.org/applications/pdftex.

Další možností je použít dávku ps2pdf z programu ghostscript, která
umožní převod souboru v PostScriptu do formátu PDF.

Dále existují balíky htmldoc, Libpdf a dvipdf, která umožňují postupně
konverzi z HTML, přímou tvorbu PDF a konverzi z DVI. Jistě je
naleznete na Internetu.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz