Programovani

Nesvacil Jiri nesvacil.jiri na posys.cz
Pátek Leden 29 17:18:25 CET 1999

>Preboha preco prekladat z jedneho jazyka do druheho ..
>Kazdy jazyk je trochu o niecom inom a teda fakt dobry a efektivny
>preklad je jedine tak do assemblera :-)) (aj to nie je vzdy
> uplne mozne -- ako napr. pri interpretovanych jazykoch ako su
> Java, Lisp, Perl alebo len vyvolenym zname CL (clausal language))

Ja bych v tomto pripade delil:
1. Prevod z duvodu rychlosti
- existuji prevadece pro prevod na nizsi uroven napr: JAVA -> C  (Tyto
prevody nejsou urceny pro dalsi vyvoj napr. v C, pouze max uprava nekterych
casti - ne vsechno je preveditelne)
2. Prevod pri prechodu z jednoho jazyka do druheho
- tyto prevody jsou realizovany pomoci vlastnich napsanych utilit a jsou
jednosmerne - i zde je hodne prace po prevodu
3. Prevod z jednoho jazyka do druheho a zase zpet.
- cisty prevod z jednoho do druheho jazyku a zpet ztraci smysl
4. Generovani kodu
- Existuji nastroje ve kterych vytvarite aplikace a potom je mozno vybrat,
kam budou urceny. I v tomto pripade nelze vytvorit aplikaci pro jeden jazyk
a pote generovat pro druhy jazyk bez dalsich zasahu. Tyto nastroje jsou
velice drahe a je jich velice malo.
5. Dokonala analyza
- V tomto pripade nejde o generovani kodu, ale popisem problematiky
dosahnete snadneho prechodu z jednoho jazyku do druheho.