fdisk na IDE HD 9GB

Jiri Masik masik+jiri na nc25.troja.mff.cuni.cz
Sobota Leden 30 01:10:22 CET 1999

bitto na atrey.karlin.mff.cuni.cz (Leos Bitto) writes:

> Pro IDE plati ze image jadra musi byt pod hranici 8 GB, jinak ho LILO
> nedokaze natahnout (pouziva BIOS). Nevidim ovsem jediny problem proc
> by fdisk nemel umet udelat partition nad 1024 cylindru. Ja jsem to tak
> delal uz nekolikrat a vzdy bez problemu...
>

> Leos Bitto

Problem mozna nastane uz pred spustenim fdisku, kdyz linux
nevydeteguje disk se spravnou geometrii a dosadi CHS=1024/255/63
odpovidajici 8GB. Ja jsem resil zapojeni disku 13.6GB ke starsi desce
zadanim geometrie disku (podle hdparm -i) jako parametr jadru pri
startu systemu (linux hdb=CHS). Potom videl cely disk i fdisk.

zdravi
	Jiri Masik