Linux a rok 2000

Jiri Kulhan jiri.kulhan na creatix.cz
Pondělí Červenec 12 13:39:50 CEST 1999

Dobry den,

> Vedli uz jsme na tohle tema diskuzi s vice lidma,  a kdyz si uvedomite,
> jaky pokrok se udal v pocitacich behem poslednich 10 let, tak za 40 budou
> takoveto problemy asi docela monoritni. Ano, v Americe se pouzivaji stale
> jeste pocitace stare 10-15 let (VAX & spol), ale 40 let to je skoro jedna
> lidska generace, ktera urcite bude delat nova rozhodnuti o nakupu
> vypocetni techniky. Proste lidkse naroky a potreby za 40 let si jeste
> nedokaze nikdo moc predstavit a tak se zatim tento problem neresi...

Mam dojem, ze tohle je proste nepoucitelnost z problemu, ktere uz tady
jednou byly a budou se opakovat, i kdyz se stale vetsimi prodlevami.
Bohuzel i se stale vetsimi skodami. Pred 10/15/20 lety si programatori
take nedovedli predstavit, ze se jejich produkty budou pouzivat i po
roce 2000, a dusledky vsichni zname. Nemluvim zde jiz o produktech,
ktere vznikly pred rokem ci dvema, ale Y2K chyby maji take, to je jiz
naprosta ignorance.

 Ve svem drivejsim zamestnani jsem se zabyval prave starsi technikou a
Y2K problemem a mohu vas ubezpecit, ze stare pocitace nejsou ani zdaleka
problemem v USA, spise naopak. Proste firma jednou ma pocitac a SW,
ktery dela presne to, co ona chce, tak proc jej menit, kdyz HW je stale
funkcni, i po tech 20 letech ? Nehlede k tomu, ze po tolika letech
provozu ten pocitac obcas nejsou schopni ani najit (bez nadsazky, to se
mi skutecne stalo) ?

 Proste, nejsem si jist, je-li vhodne problemy timto zpusobem podcenovat
a doufat, ze samy vymizi...

Hezky den,

Jiri Kulhan