Nějaký office a český speller

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Červenec 13 13:36:49 CEST 1999

Dne 12. 7. 1999 Pavel Lisy napsal:

> Jeden můj známý, by chtěl přejít kompletně na linux, je potřebuje nějakou kancelář s
> českým spellerem. Vím, že projekt českého slovníku pro ispell je již poměrně stabilní,
> je ho možno využít v nějakém kancelářském balíku na linuxu? V úvahu přicházejí
> pouze takové, které mají možnost konverze dat s *.rtf, a nejlépe free (alespoň pro
> osobní použití). Vím o StarOffice, Koffice, SiagOffice, je z toho něco již teď použitelné
> (myslím v tomto smyslu)

Dobry editor je Ted, ktery ma RTF jako nativni format. Cesky spellchecker je
k dispozici primo, pripadne lze i konvertovat ispellovskou databazi. Jednou
z prednosti Tedu je naprosto bezproblemova funkcnost ceske klavesnice bez
donucovacich prostredku.

Tabulkovy kalkulator jsem zadny nezkousel (az na jednu dost starou verzi
gnumericu).

Jinak ve Vasem vyctu chybi jeste Applixware, ktery ovsem neni free. Podle
mnoha lidi je to nejlepsi office pro Linux, coz ovsem bohuzel neznamena, ze
netrpi napriklad oblibenym problemem s ceskou klavesnici :(

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison