2.0.37 problem

Tom Mazouch mazouch na ica.cz
Úterý Červenec 13 15:57:13 CEST 1999

Zdravim,
  narazil jsem na jakousi podivnost s jadrem 2.0.37. Stahnul jsem,
prelozil, nainstalil, rebootoval a...hotovo. LILO napise Loading
linux..., tusim ze nasleduje decompressing a booting (nebo jak ty hlasky
jdou po sobe), paxe jeste staci prepnout video do rezimu 80x30 (obraz
sebou skubne) a tim to konci, nasleduje reset, uvitaci hlaska od
videokarty a znovu...stale dokola.
Vim, ze je to dost malo informaci, ale kde vzit dalsi... Masina je
K6/166 16MB RAM (Gigabyte TX2), WDAC850, video Trident 8900 (je to
server), jeste tam visi IDE ZIP.
Resenim byl navrat ke 2.0.36, to je zcela v pohode, jednou melo uptime
100 dni.
Podezrival jsem 2.0.37, ze neni zcela OK, zkusil jsem to doma (48MB RAM,
jina videokarta, jinak zaklad stejnej) a vse bylo jak ma byt, jadro se
zavede a funguje.
Zkousel jsem vyhodit prepinani na 80x30 znaku, zadna zmena.

Nenapada nekoho neco...? Kdo zajistuje prepnuti VGA modu? To je posledni
viditelna akce, ktera probehne spravne. LILO? Pokud jo, tak je mozny, ze
to umre pri prechodu LILO->jadro, zeby to mylne detekovalo vic pameti
nez tam doopravdy je a skocilo "do vzduchu"?
Nijak moc mi to nevadi, zatim tam provozuju 2.0.36, ale prijde mi to
minimalne podivny.

  TomM

P.S. Rady typu "spust /sbin/lilo" prosim neposilat.