Zrejme chyba v jadre Linuxu? (aj v NT? - OFFTOPIC)

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Středa Červenec 14 13:42:38 CEST 1999

Petr Snajdr wrote:

> Neco podobneho jsem jiz take videl, upne do puntiku.
> Po x experimenetch jsem dosel k zaveru, ze minimalne HW
> je v tom nevine. Prijde mi to opravdu jako nejky bug
> v kernelu. Obecne se mi zda, ze zvalste u zatizenych
> serveru mohou byt s jadrem nejake problemy.
>

> Podle toho co jsem sledoval tak stav vypada takto:
>  pocitac bezi jako by se nic nedelo, pouze sit je naprosto mimo s tim, ze

Presne taketo priznaky zazijem sem-tam aj ja. Ale, cuduj sa svete (:-),
na tom servri nebezi Linux, ale Windows NT.

> netstat ukazuje radu spojeni, ktera timeoutuji (zrejme).

Bohuzial netstat som neskusal (nenapadlo ma :-(( - rychlo som to
prebootoval a islo to dalej...

> Ze site se na pocitac samozrejme take nelze dostat a ani nepinga.
>

> Chce to zjistit zdali to neni:

V mojom pripade mam podozrejnie na rocne obdobie (alebo prilisne
teplo?). Stava sa to len v lete (minuly rok jeden stroj a tento rok
druhy stroj). Pricom vsetky vetraky su OK, ventilatory sa tocia (masina
je pre istotu odkrytovana). Paradox je to ze vedla seba stoja 4 masiny
(2x Linux, 2x WinNT). A problemy robia len NTcka....

>         - HW chybou

Toto som vylucil, pretoze jeden stroj, ktory to robil pred rokom, od tej
doby bezi v pohode (dokonca bez preinstalacie Windoze). Na druhom, ktory
to zacal robit cca pred mesiacom, som Windowsy preinstaloval a zda sa,
ze im to pomohlo (padlo to zatial iba raz - co je vyznamny uspech u
WInNT :-)))

Pri tom vsetkom som HW nemenil. (Sietovka 3c590)

>         - tim ze na pocitac nekdo utoci
>         - neni nejaky neporadek po siti nebo neco
>           v neporadku se sitovkou (prohlednout logy, podivat
>           se na pocty chyb, kolizi atd.)
>
>         - vyzkouset jina jadra, vyfiltrovat cokoliv
>           na co nema kdo chodit pres ipfwadm nebo ipchains atd.
>
>         - zamyslet se nad tim FreeBSD. Osobne mi to prijde jako
>           dobra volba. Uz delsi dobu se nemohu ubranit
>           tomuto myslenkovemu pochodu:
>                 Microsoft -> (RedHat) -> Linux -> FreeBSD

Oooch, keby sa dalo (skoda, ze o tom nerozhodujem :-((. Mne by stacil
aspon ten prvy prechod :-)))

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.