Postgres a typ serial

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Středa Červenec 14 22:17:36 CEST 1999

Pekny podvecer...

Omlouvam se za offtopic, ale odkaz na mailovou konferenci primo o
postgresu mi tezce nevyhovuje. Pokud nekdo zprovozni branu do news, rad
budu cist primo tu.

A ted k problemu:

mam v postgresu nadefinovanou tabulku kde id sloupec je typ serial.
Spravne by s epri insertyu mel vytvorit unikatni ciselny klic. Jenze ja
dopadnu takhle:

rekneme ze tabulka ma dve pole: is serial, jmeno text

insert into tabulka (jmeno) values ('nejaky text'); rekne ze nemuze
vlozit duplikovany unikatni klic.

insert into tabulka values (nextval('tabulka_id_seq'),'Nejaky text');

rekne totez. Ta seqence opchopitelne existuje.

Zlate mysql. Tam stacilo vlozit null a bylo to.

Nevite nekdo, kde muze byt zakopany hafan??? Uz skoro nevidim na monitor
a potreboval bych to rozjet. Takhle skonci programatro, co pouzije
phplib a z duvodu rychlosti odladi projekt na serveru kde je jen mysql a
pak ho chce snadno prestehovan na server kde je jen Postgress. Bohuzel
nestaci jen vymenit definicni soubory se sprsavnou tridou.

HOnza

PS: Uz jsem taky zjistil ze v postgreu si nejsou ekvivalentni znaky ' a
" jako v Mysql... ale to jsem holt opravil rucne.
--