Vypnout prepinani kbd v X

Jan Jirmasek jjir2125 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 15 14:42:22 CEST 1999

On Thu, 15 Jul 1999, Milos Prudek wrote:

> Potrebuji na chvilku vypnout prepinani ceske a americke klavesnice pres
> SHIFT-SHIFT nebo SCROLLOCK. Nemuzu to najit v XF86Config, je to
> definovano jinde?

Prepinani ceske a americke klavesnice lze najit v /etc/X11/XF86Config
jako radku

  XkbKeymap	"xfree86(cz_us_qwerty)"

definice spravneho zapinani ledky SrollLocku pak jako radek

  XkbCompat	"group_led"

Snad by melo stacit nahradit tyto radky puvodnimi

  XkbRules	"xfree86"
  XkbLayout	"us"
  XkbCompat	"default"
  XkbModel	"pc101"

Vsechny tyto radky jsou uvedeny v sekci "Keyboard".

							Jim

PS: Nedavno jsem pocestoval Xy a rostl jsem u toho. Czech-howto je
vybornej navod, presto mi to zabralo spoustu casu. Teprve po dlouhe dobe
experimentovani jsem si vsimnul, ze po standardni instalaci RH6.0 & Gnome
je v souboru /usr/X11R6/lib/X11/locale/ISO8859-2/XLC_LOCALE na 33. radku
chybne uvedeno

  ct_encoding	ISO8859-2:GR ISO8859-1:GR

Spravne ma byt

  ct_encoding   ISO8859-2:GR; ISO8859-1:GR

Projevovalo se to tak, ze klavesnice se hlasila spravne (XKEYBOARD OK),
ale presto se v terminalu nevypisovaly zadne znaky (ani ve spatnem fontu).
Treba to nekomu pomuze... (To Petr Kolar: slo by to vlozit do kapitoly o
pocestovani do sekce, kde se hleda problem, proc nefunguje klavesnice v
Xech?)

  .~.     Jan Jirmásek
  /V\     jim(at)penguin.cz, http://www.penguin.cz/~jim
 // \\
/(   )\   Linux, the choice of a GNU generation.
 ^^-^^