IDEA: Mozny zpusob, jak 'desifrovat' vetsinu M$ formatu (?) (LONG)

Michal Safranek safranek na jhrnet.cz
Pondělí Červenec 19 16:26:52 CEST 1999

Zdravim,
predem podotykam, ze jde jen o napad, ktery nemusi fungovat, ale take muze.

Nedavno jsem si dychtive prohlizel www.zend.com, protoze jsem opravdu
zvedavy, jak bude Zend rychly, jestli bude kompilator + optimalizator free
a podobne detaily. Mimo jine jsem zabrousil na stranku 'New features'.
Nevenoval jsem moc pozornosti tomu, co je to 'COM' (*), protoze to smrdelo
napojenim na Microsofti produkty. Kdyz jsem pak ale doma premyslel nad tim,
jak je _blbe_, ze neexistuje SW pod Linux, ktery by dokazal spolehlive
cist M$ formaty, napadla me jednoducha vec. Proc vyuzivat free programy
snazici se implementovat podporu pro .doc, kdyz by bylo jednodussi pouzit
reseni samotneho M$... Reknete si asi, ze jsem se zblaznil, ze chci zacit
pouzivat Windows ... odpovim: jo a ne. Kdyz existuje v PHP podpora pro
file-uploading a zaroven bude PHP4 umet interagovat s M$ technologiemi,
proc neudelat NT server (chudak ten, kdo ho bude spravovat), kteremu
by se poslal dokument ve Wordu [Excelu, to je jedno ...] spolu s 'prikazem'
preved do .rtf nebo .html (pripadne jineho podporovaneho formatu) - vysledek
by prisel jako soubor postou, nebo by ho prislusny PHP4 script rovnou vratil
jako reply na predchozi file upload. Takze po zakoupeni licence na 1 NT
(i W95 by stacily), 1 word a nainstalovani PHP4 by existovala univerzalni
gw pro interakci se svetem M$. Co vy na to? Podle me je to realne
a realizovatelne ...

Nechci vyvolavat flamewar a proto vynechte detaily jako je load serveru,
kdo to zaplati, kdo se o to bude starat a radeji se zamyslete, jestli je to
uplna blbost, nebo ne ... me osobne pripada vyhlidka instalace Wordu za ucelem
komunikace s nekym z M$ sveta jako neradostna a radeji bych udelal neco vyse
popisovaneho, nez cpat M$ penize jako jednotlivec a jeste si rvat vlasy, ze to
je pomale a padave ...

S pozdravem
              Michal Safranek
Poznamka pod carou:
(*) COM je technologie MS, ktera 'nejak' umoznuje interakci aplikaci,
v PHP4 by to melo fungovat takto:
<?
  $word = new COM("word.application") or die("Unable to instanciate Word");
  print "Loaded Word, version {$$word->Version}\n";
  $word->Visible = 1;
  $word->Documents->Add();
  $word->Selection->TypeText("This is a test...");
  $word->Documents[1]->SaveAs("Useless test.doc");
  $word->Quit();
?>
--
Name : Michal Safranek <safranek(at)jhrnet.cz>
Descr: admin of *.jhrnet.cz, after-holiday muni student, linuxfan, human being