xpexeso, doplneni odkazu

Petr Olsak olsak na math.feld.cvut.cz
Úterý Červenec 20 12:15:25 CEST 1999

Vážení příznivci Linuxu,

omlouvám se, že zde vstupuji s informací o svém programu xpexeso
(hra PEXESO pro X) ještě jednou. Při prvním oznámení jsem totiž
zapomněl uvést odkaz na autory grafiky pro použitou sadu obrázků
Večerníček. Chtěl bych to proto nyní napravit.

Obrázky pro sadu Večerníček jsou distribuovány s programem PEXESO
pro MS DOS od Pavla Matuly. Obrázky vytvořil Pavel Matula společně
s bratrem Petrem Matulou. Přiznávám, že o existenci tohoto programu
pro MS DOS jsem před týdnem ještě nevěděl. Program byl vytvořen v roce
1994 a můžete se na něj podívat na
http://www.fi.muni.cz/~pam/pexeso. Úchvatné na tom programu je, že
funguje i na mém starém krámu AT 286/1MB, PC DOS3.2.  Program (prý)
běží i pod DOS emulátorem Linuxu.

Na své WWW stránce http://math.feld.cvut.cz/olsak/xpexeso.html
jsem opravil odkazy a při té příležitosti uvedl novou verzi programu
xpexeso, která je obohacena o následující vlastnosti:

- Různé sady obrázků je možné načítat za běhu programu.
- Přidány další sady obrázků od Petra a Pavla Matuly
  (v současné době distribuce obsahuje 9 sad obrázků).
- V obrázkových sadách lada a mirek ořezán počet barev na 64,
  aby to mohlo fungovat i na 256 barevných X serverech.
- Kdokoli může snadno přidat další sadu obrázků bez nové kompilace.
- Program může vypisovat názvy obrázků, které jsou otáčeny.
- Lze vytvořit dvě nezávislá nastavení chování automatů.
- Lze hrát s libovolným počtem karet, maximálně ze dvou sad 16x8.

S přáním, ať se vám o prázdninách hezky hraje

Petr Olšák