Problem s plnym pristupem

Jiri Dvorak dvorakj na alpha.inf.upol.cz
Úterý Červenec 20 12:22:30 CEST 1999

On Tue, 20 Jul 1999, pecha wrote:

> Dobry den,

Dobry den

> nejsem az zase tak zkuseny Linuxar. Na jednom stroji mi nejde se
> prihlasit telnetem jako root - nevite kde se to povoluje?

Povolit je to snadne, avsak hlasit se jako root pres telnet je ponekud
nebezpecne. Proto je tato akce implicitne zakazane. Doporucuju Vam
nainstalovat napr. ssh a pouzivat jej.

> A na druhem stroji to jde ale nelze zadavat prikazy jako adduser.
> Neporadil by mi nekdo kde se to povoluje.

Pravdepodobne nemate nastavene cesty, pripadne tento skript v systemu
neni. Jestli si dobre vzpominam, nedodava se s RedHat distribuci, kde je
take implicitne povolen login roota pres telnet. Zrejme mate na kazdem
stroji jinou distribuci. Zkuste si nastavit cetsy (/usr/sbin /sbin),
pripadne ten skript zkopirovat z onoho stroje, kde funguje.

Jiri Dvorak
Palackeho 13
Prerov
750 00
http://www.inf.upol.cz/~dvorakj
Veskere nazory uvedene v tomto dopise jsou ciste me vlastni a nemusi se
shodovat s oficialnimi stanovisky organizaci, kterych jsem clenem.