Problem s plnym pristupem

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červenec 20 12:44:53 CEST 1999

> nejsem az zase tak zkuseny Linuxar. Na jednom stroji mi nejde se
> prihlasit telnetem jako root - nevite kde se to povoluje?
> A na druhem stroji to jde ale nelze zadavat prikazy jako adduser.

mne se toto stalo taky. Jako root se prihlaste napred jako nekdo jiny,
potom dejte

$ su -
password:

zadejte heslo roota a je to. Pak budete mit vsechny cesty v pohode, jako
root.

Bohuzel, heslo roota cestuje nezabezpecene interentem. Pokud se pohybujete
na akademicke siti, je to velky problem. Ja to udelal tak, ze jsem
nainstaloval ssh (je napriklad v ceske verzi redhatu 5.2) na lokalnim i
vzdalenem stroji a prvni co bylo pri kryptovane komunikaci udelano, byly
zmeneny hesla.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications