OpenGL -- soft. vs hardw. akcelerace

Marek Picka xpickam na fel.cvut.cz
Středa Červenec 21 01:03:11 CEST 1999


Stanislav Meduna wrote:

> On 19 Jul 1999 09:53:37 +0200, Horak Daniel wrote:
>
> : Nekde u firmy NVidia (v FAQ pro Linuxove drivery) pisou, ze z principu
> : nemohou byt drivery pro Xy tak rychle, jako ve Win, ktere maji grafiky v
> : "jadre".
>
> To podla mna nie je argument. Ak je bottleneck medzi X serverom
> a kartou, daju sa kriticke funkcie vystrcit do jadra. Pokial
> je v komunikacii aplikacie a servera, da sa riesit vhodnou
> X extension.
>
> Samozrejme, ze to nie je robota na jeden vikend,
> ale 2.5-nasobne nizsia vykonnost nemoze byt sposobena
> len rozdielom architektur.
>
> Zdravi
> --
>                                 Stano

Opravdu hlavni problem je v X-kach. Aplikace musi posilat OpenGL data
X-serveru pres rouru.
Aplikace nema primy pristup k hardwaru. Vylepsi se to v XFree86 4.0 -- maji
mit novou architekturu a naprikald obsahovat i Mesu.
Vyvinout OpenGL drivery s primym pristupem k hw neni nic jednoducheho (viz
napriklad porad odkladane a nakonec celkem mizerne vykonny ICD driver pro
Matroxe G-200 po win).

S psanim vlastniho driveru je problem, ze specifikace TNT-cek nebyla uvolnena
(tedy aspon o tom
nevim). Jinak Nvidii patri velky dik, ze vyviji drivery pod linux (dokonce
free source).

Ja si osobne myslim, ze vykon je zatim celkem dobry, a staci na
nejrozsirenejsi linuxovou OpenGL aplikaci
(tj. Quaka 2 -- mimochodem Mesa snad byla puvodne psana proto, aby autori
mohli  hrat Quaka ma linuxu).

                                                       Marek

PS: Co se tyce toho 2.5-nasobneho vykonostniho rozdilu, tak jsem ocekaval
mnohem horsi.




Další informace o konferenci Linux