EMS (=expanded) pamet pod Linuxem

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Červenec 21 08:14:43 CEST 1999

> spravnem neni

??

> prvnich 65520 byte nad jeden MB se oznacuje jako high (HMA). lezi na
> ffff:0010 (1MB) a ffff:ffff, coz max. rozsah adres x86 v realnem rezimu.

To je pravda. Udajne se puvodne jednalo o chybu adresovaci jednotky,
ktera misto preteceni (ffff:ffff == 0xffef) pocita v delsich
registrech a prenos se objevil na lince A20 (ffff:ffff == 0x10ffef).
Protoze jde o nekompatibilitu s 8086, byla do podpurnych obvodu CPU
zabudovana moznost tuto vlastnost vypnout / zapnout.
Pozdeji se ji chopil DOS, ktery takto mohl uvolnit vice pameti pro
beh programu.
Takze v relanem rezimy procesoru 286+ ma "prvni megabyte" cca 1088
kB.

> samozrejme pri 16bit offsetu... flat real mode je taky dobry spas -
> 4 GB v realnem rezimu (80386+) - mimochodem tak funguje xms pod
> himem.sys dela se to tak, se prepne do protektu, ....

No vzdyt to rikam, CPU v realnem rezimu (bez carovani s protektem) si
ani neskrtne.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s