Problemy po prenosu systemu

Středa Červenec 21 09:33:29 CEST 1999

On Tue, 20 Jul 1999, Petr Mojzisek wrote:

> [...]
> porouchane vlastniky souboru. To jsem jakz takz spravil.
> Funkcnost systemu je jakz-takz, ale treba:
> - mke2fs vypise /lib/ld.so: invalid dynamic linker option -1073743168
> - jiste man stranky nefunguji (zrejme ty co jsou v catman), vypise to
> help ke gunzip, takze se domnivam, ze man nejak divne pouziva gunzip...
>
> Rozhodl jsem se zkontrolovat vsechny soubory a pustil rpm -Va
> nektere soubory maji jine sumy a velikosti, nektere VLASTNIKY a SKUPINY.
> treba cele /usr/share/zoneinfo je jine velikostma a sumama
> nebo /var/spool/at vlastni radovy uzivatel a skupina mail...

To, ze by tar zmrsil vlastniky a takove detaily, bych jeste pochopil, ale
zmena *OBSAHU* souboru (ta hlaska mke2fs zjevne souvisi s tim, ze je
binarka zmrsena) je vrcholne nepravdepodobna udalost, ktera signalizuje
nejakou fundamentalni chybu (napr. hardwarovou, na druhem miste je chyba
kernelu a na tretim chyba v taru, ale to uz asi ne; je take mozne, ze to
bylo zmrsene uz predtim (mozna jen castecne), akorat to az ted vyplavalo
na povrch).

> A dal, jak z rpm databaze vytlucu ty PUVODNI prava, co ty soubory mely?
> (abych to moh rucne predelat)

Muzete udelat rpm -qlv <balik>, ale mam dojem, ze je ten system spis zraly
na kompletni preinstalovani.