Ako na IP masqerade. Pomoc...

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 22 23:10:28 CEST 1999

"Martin Borbely" <nezus na pobox.sk> writes:

> Caute,
> rozbehol som IP masq. ale reaguje len na IP adresy.
> prosim vedel by mi niekto objasnit tento usek HOWTO??
>
> Under 'DNS Configuration'/'DNS Server search order' add your the
> DNS that your Linux host uses (usually find in /etc/resolv.conf).
> Optionally, you can add the appropriate domain search suffix.

Do /etc/resolf.conf je treba pridat radek:
nameserver xxx.xxx.xxx.xxx

kde xxx.xxx.xxx.xxx je adresa DNS serveru vaseho prividera.
Pripadne pokud na tom stroji kde je masquerading bezi DNS, je treba
jej  nakonfigurovat tak, aby forwardoval dotazy na DNS providera.
Bind 8.x treba takto:

options {
        forward first;
        forwarders {
                158.194.7.3; 158.194.7.2;
}

Nejlepe je stroj prekonfigurovavat z /etc/ppp/ip-up.d - pri nahozeni spojeni
a zpet na lokalni konfiguraci z /etc/ppp/ip-down.d

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*           Vladimir.Michl na mujweb.cz - home modem                    *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Tel:    +420/68/5391545                                           *
*           068/5391545                                              *