Par dotazu k IP-accounting

Vladimír Vlach vladimir.vlach na pcnet.cz
Pátek Červenec 23 11:08:35 CEST 1999

> 1) Potreboval bych, aby data byla perzistentni, tj. prezila pripadny
> reboot apod., aby slo delat denni, tydenni, mesicni atd. statistiky.
> Krome toho, ze mi to cron kazdou noc nekam zapise jsem na nic lepsiho
> neprisel. Existuje nejaky soft, ktery to dela a produkuje
> trebas i grafy
> na web, apod?

Ja pouzivam vlastni Perl script, ktery kazdych 5 minut data zapise
do databaze a vyresetuje pocitadlo. Analyza je pak jednoducha pres
WWW a PHP.

> 2) Chtel jsem sledovat mnozstvi dat tekoucich v obou smerech pres
> dial-up (rozhrani ppp0), ale nevim, jakou budu mit IP adresu. Navic, v
> kombinaci s masqueradingem, nevim, zda pujde pocitat i masqueradovane
> pakety z jednotlivych stanic, nebo zda je to nebude nekdy pocitat
> dvakrat. Co s tim?

budete-li pouzivat maskaradu ve spojeni s nejakym proxy serverm tak
dobrat se presnych vyspednu pres IP accouting jednotlivych stanic bude
velmi slozite. Mohl byste pouzit treba SQUIDa, ktery toto loguje a
pomoci
urcitych diagnostickych nastroju (calamaris) muzete zjsitit, co kdo
prenesl.

Pokud Vam bude stacit monitoring vseho odkudkovil tak udelat ipfwadm na
jednom
rozhrani ma mate to.

S pozdravem
Vlada Vlach
--<PRE>
|__ __  / // /   Admin of ICQ.CZ > ((((   \  | Age       -       19|
|\ \\ \/ // /  http://www.icq.cz > \\\   6 6 | Nick      - Vladaman|
| \ \\/ // / http://www.pcnet.cz >  \C     7 | ICQ UIN#  -  9511246|
|  \ V /V /  email: vlach na icq.cz >   \   _-) | Location  -     Brno|
</PRE>