problemy po nainstalovani

Corp. yA (Zdenek Pizl) pizl na max.af.czu.cz
Pondělí Červenec 26 14:49:27 CEST 1999

Pavel Spulak wrote:

> Vazeni kolegove.
>
> Tak jsem podlehl vabeni po  dobrem, levnem a legalnim softvare. A
> nainstaloval jsem Linux a X-win.
>
> Vysledek:
> Pocitac nezna ani disketovou mecaniku ani CD, ani zvukovou kartu, ani
> modem. Rozliseni jen 600*400.
>
> Ted abych se zasatrelil. To by snad ani v Redmontu nedokazali.
>
> Pokud by prozatim nekdo na zacatek vedel, jak premluvit pocitac, aby
> rozpoznal disketovou mechaniku a CD.
> Pri zavadeni systemu je zrejmne rozpozna,ale pak s nimi nijak nejde
> pracovat a nikde se neobjevuji.

> [...]

:) RTFM (Read The Fuc*ing Documents)

 ano taky jsem obdivoval (a stale obdivuji) ...

 duvodu je nekolik(proc to nejde):

 ad disketa a cD-ROM -
	jako kazdy jiny jiny disk, stejne tak i floppy nebo CD
	se musi pred praci s ni pripojit(primountit), k tomu slouzi
	prikaz mount (vice informaci: man mount).

	Je mozne, ze nemate v jadre (kernelu) zakompilovanou podporu
	pro teno typ media. Kernel je vysoce modularni a clovek si
	pri jeho konfiguraci muze vybrat, co potrebuje a co ne !

 ad zvukova karta -
	nemate (zcela urcite) v jadre podporu pro zvukovou kartu. Jak to
	udelat, se doctete v /usr/src/linux/doc a podobne. Jakou mate zvukovku
?

 ad rozliseni X -
	to je podobny problem, uvedte jakou mate kartu a pak si prectete
	dokumentaci nachazejici se v /usr/doc a usr/X11/doc. Mozna pomuze
	prepinani jednotlivych video-modu pomoci CTRL+NUM<+> nebo NUM<->

 ad Redmont -
	ale dokazali - dnes se kolegovi 6x zhroutil nejstabilnejsi z
	 jejich vytvoru (nemyslim DOS) NT server. Ja mu to rikal ...

	uff, to jsem mluvil/psal jako kdyz tomu rozumim, hmm ...

          Zdeněk Pižl, (Corp. yA), http://max.af.czu.cz
             mail me only in ISO 8859-2 or in ASCII
         ... what disk do you want to erase today ?? ...