obmedzenie prevadzky

Ladislav Kaderjak laco na unicom.sk
Středa Červenec 28 10:25:38 CEST 1999

> O co presne Vam jde ? - prepokladam ze chcete aby squid mohl tahat plnou
> rychlosti a pripadny klient na LAN ktery nepujde pres squid aby mohl
> tahat jen omezenou rychlosti ? Pokud je to tak, pak staci jedno pravidlo
> a to, ze pro vsechny packety ze sveta z portu 80 pro IP klientu na LAN
> omez rychlost na XX kB ...

to by mi ale obmedzilo aj www na squidovi, co nie je potrebne a ani
ziaduce
ftp://ftp.server.niekde z prehliadaca ide tiez z portu 80 ?

> Podle mne muzete klidne uvest celou LAN vcetne IP squida na LAN, protoze
> vuci svetu vystupuje pod IP ppp - tedy pokud neni unnumbered - pak by bylo
> nutne do *.cbq vyjmenovat vic pravidel, tak aby jste se do squida
> netrefil anebo dat dva *.cbq - jeden pro IP squida na vysokou rychlost
> a dalsi pro celou LAN na nizkou ... To co chcete - !exclude asi ten

myslim ze squida do toho nemusime pliest, lebo ip squida je pre INET "IP
ppp"  a ja chcem obmedzit iba "eth0 out"

> cbq.init nepodporuje protoze si musite uvedomit jak to cele funguje -
> pri prijmu paketu se prochazi seznam filtru a pokud se najde 'match'
> tak se pouzije trida na kterou ten 'match' ukazuje. Pokud se 'match'
> nenajde pouzije se nejaky deafault. Tedy konfiguraci musite uvadet
> stylem - 'kdyz odpovida necemu udelej neco' - jinak to asi nepujde.

myslim ze sa nevyhnem tym 2 pravidlam, ktore som uvazoval na zaciatku