Jak rozchodit sitovani z/na W9x stanice

tcomp na tcomp.cz tcomp na tcomp.cz
Čtvrtek Červenec 29 10:29:32 CEST 1999

Dobry den vsem,

predem se omlouvam za svoji moznou neznalost, jsem linuxovy zacatecnik
(pozn. teprve vcera jsem instaloval Linux po cca 4 letech sveho skolniho
linuxove testovani a uceni).

Mam nasledujici problem. PC s Linuxem je pripojeno k HUBu pomoci TP, ma
sitovou kartu 3Com XL (pouzivam ovladac 3C590/900 zkompilovany v jadre). IP
adresu ma 192.168.1.10, masku 255.255.255.0. PC s W95 pripojene k tomu
samemu HUBu ma napr. IP 192.168.1.1 a stejnou masku. Sitovka v PC s Linuxem
funguje snad spravne, pingy na 192.168.1.10 jdou bez problemu. Jakmile ale
zkusim ping na PC v siti, pise ze Host is unreachable. Na HUBu ale kontrolky
problikavaji u konkretnich PC, tj. komunikace nejakym zpusobem probiha. Ping
nefunguje ani obracene. Ale kdyz pinkam mezi stanicemi W9x, vse funguje bez
problemu. Co s tim? Nemohu se hnout z mista.

Co se tyce kabelu, jsou v poradku. Routovaci tabulka je tez (snad) v
poradku, pro sit 192.168.1.0 je nastaveno smerovani pres eth0 (pozn. bez
gatewaye). Nepomohlo ani pridani (myslim route add -host 192.168.1.1 eth0)
prislusneho zaznamu do routovaci tabulky.

Mohu upresnit i dalsi veci, jako napr. spustene daemony, vypis ifconfig
apod.

Prosim o radu.

S pozdravem

Milan Tousek, Ing.

         TComp, spol. s r.o.
         HW & SW, Internet a WWW sluzby, Ekonomicke IS
Address: Cs. legii 1872, Rakovnik, 269 01
         Czech Republic
Phone:   +420 313 515117
Fax:     +420 313 515689
e-mail:  tcomp na tcomp.cz