Komunikace na COM

David Celjuska dcsoft na demax.sk
Čtvrtek Červenec 29 13:11:45 CEST 1999

Jaroslav Fikker wrote:

> Zdravim vsechny pritomne.
>
> Mam nasledujici dotaz. Co je ptotreba k tomu, abych mohl zachytavat
> komunikaci na seriovem portu pocitace s Linuxem a ukladat ta data do
> souboru. Uvazuji totiz o tom, ze pouziji stroj s Linuxem na stahovani
> dat z pobockove telefonni ustredny.

Hmm, presne toto som robil pred rokom a funguje to dodnes :-) Vo firme kde
"brigadujem" mame telefonu ustrednu ku ktorej sa da pripojit seriova
tlaciaren a potom ona vsetky hovori tlaci na tu tlaciaren. Takze ja som
sturil vystup z tej tlaciarne do com2 a mam tam zaveseneho demonika kt.
vsetko loguje.
Kazdy uzivatel ma vytvoreny vlastny log a ked sa ten naplni tak sa posle
uzivatelovi mail ze kde bolo vsade z jeho klapky volane a sefovi sa poslu
vsetky hovori z celej firmy. No a aby to nebolo take jednoduche tak vo
firme bezi MiniSQL na ktorom ma firma postavene skladove hospodarstvo
(evidencia medzi inimi aj klientov). Takze ked ustredna posle nieco typu:
dna XX klapka XX hovor trval XX na telefone cislo XXXXXX tak ja telefone
cislo nahradim skutocnym nazvom firmy (podla tej databazy).
Takze toto funguje dnes a navyse sa to este uklada do databazy msql kde sa
s tym budu robit dalsie veci:
Prave dnes robim to ze vsetko prepajam na web cez php3 - rozne statistiky.
A malo by to fungovat tak ze kazdy pracovnik firmy ma vlastne login/heslo
prihlasi sa na web a pozrie si aky urobil vo firme obrat a ako casto tomu
-ktoremu zakaznikovi volal, upozorni ho to na to, ze ma dnes tam a tam
volat a zaroven mu to vypise kolko uskutocnil sukromych hovorov a kolko sa
mu stiahne z vyplaty, proste zaroven aj organizer. No a okrem toho tam
maju byt este vseliake ine statitiky takze o zabavu mam postarne do konca
prazdnin a potom supito do skoly :-)

No a inak nie je to az take jednoduche ze cat /dev/ttyS1 pretoze musis
nastavit paritu, prenosovu rychlost a ine kraviny lebo inak nezachytis
kazde pismenko. V tom case (pred rokom) som si hlavne pozeral LPD a The
Linux Serial Programing HOWTO - je tam exampel - ten si pozri a myslim ze
problem mat nebudes.

Ja som mal vyhodu v tom ze ta ustredna dzagala vsetko bez toho aby som jej
nieco musel davat. Inak je trochu hlupa lebo ked ucastnik niekde vola a
hovor sa neuskutocni pocita aj dobu vyzvanania takze ja pocitam hovor
dlhzsi ako 30sec za uskutocneny inak s tym ogibat neviem.

BTW: ta ustrendna je KX-T61610 s rozhranim RS-232 v pripade ze mate nieco
obdobne nie je problem a deamona ti poslem - ale asi malej uprve sa
nevyhnes (koly tomu msql).

    .~.
    /V\           Davy
   // \\    [dcsoft na demax.sk]