Linux a soubor > 2GB

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Červenec 30 07:22:32 CEST 1999

On 29 Jul 1999, Martin Kavalec wrote:

> A neslo by to, kdyby byl ten ext2 naformatovany s 4kB bloky misto
> obvyklych 1kB? (Pripadne i vetsi; kolik je vlastne maximum?)
> (Nevim, cim je dano to omezeni; myslel jsem, ze poctem bloku,
> ktere se daji priradit jednomu i-nodu)

Zakladni problem je v tom, ze ukazovatko uvnitr souboru je integer
(kdyby byl aspon unsigned) a signed int muze ukazat max 2GB v kladne
hodnote (2^31) protoze int ma 32 bitu a nejvyssi bit je znamenko.
Na 64bit systemech je int 64bit te je mozne ukazovat v souboru
do velikosti 2^63 a to uz docela staci :-))