mrtg (mereni prenesenych dat)

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Úterý Červen 1 09:17:42 CEST 1999

On Mon, 31 May 1999, marek 'cervajs' cervenka wrote:

> jednotlive interface mi uplne staci
> mohl by jste zhruba nasmerovat kde roste patch

Ja som nepotreboval ziadny patch. Vytvoril som cez ipchains pravidla,
ktore mi merali prenos dat v zavislosti od zdrojovej a cielovej adresy.
Potom som si urobil skripty, pre kazdu meranu velicinu, ktore iba vypisali
na prvom riadku pocet vstupujucich bytov a na druhom pocet vystupujucich
bytov. Tieto skripty sa potom volaju zo snmpd pomocou direktivy exec.

Celkovo som z snmpd dost sklamany. Kym som ho takto neprerobil,
vydrzal bezat na proxy asi tyzden a potom spadol, bez toho a aby oznamil
co mu vadi. Ked som ho nastartoval vydrzal bezat iba do dalsieho dotazu.
Viditelne mu nieco pretieklo a ten program je tak zly, ze si to nevedel
osetrit. Teraz to funguje bez problemov (Prenos udajov z externeho
skriptu, to nastastie zvladne) a navyse uz nie som zavisly na tom, ze
viem merat iba sietove rozhrania.

Pri merani rychlosti prenosu (absolutne hodnoty som neskusal) sa vie
mrtg s vynulovanim pocitadiel vysporiadat.

> jakpak je to pak napr. u CISCA(scita korektne?)

To neviem, ale aspon to nepada.

				jano