LPT2

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Červen 1 20:15:20 CEST 1999

Zdravim,

ono cislovani lpt portu je trochu alchymie, nehlede na to, ze pod
Linuxem se lpt nejmenuji. BIOS je hleda postupne na adresach 0x3bc,
0x378, 0x278 a vysledek jeho hledani lze nalezt v pameti na adrese
0x00408 - 3 wordy za sebou. 0x3bc byval paralelni port na MDA adapteru,
snad mival irq7, obvykle adresy jsou 0x378 s irq7 jako lpt1 a 0x278 s
irq5 jako lpt2. Ovsem pokud je tam ten s adresou 0x3bc, tak obsadi lpt1,
a ty "obvykle" jsou pak lpt2 a lpt3

Proc to uvadim - ono to LPT1 vlastne nic nerika, a muze to byt pod
ruznymi operacnimi systemy ruzne.

Taky je mi divne, ze ty interrupty jsou prohozene. Rozhodne bych
doporucoval v BIOSu prehodit IRQ na 7, je to standard a programy se na
to casto spolehaji. U paralelniho portu si totiz nemuze program sam
zjistit cislo IRQ, jenom s loopbackem. Pokud muzete nastavit v BIOSu
adresu toho portu, tak 0x378.

Zkontrolujte si treba programem
ftp://ftp.elf.stuba.sk/pub/pc/utildiag/conf911e.zip, co vidi.

Zdravi

Petr Soucek