mars - pristupova prava

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Červen 2 09:16:25 CEST 1999

> Nestaci nastavit prava a vlastnictvi jen na adresar, ale je treba
> pamatovat i na soubory uvnitr (oproti odlisne filozofii pristupovych
> prav Netware):
>   -rw-rw-r--	admin	admin
Ano, na to uz si zvykam.

> Pro programy v adresari LOGIN a PUBLIC doporucuji:
>   -r--r--r--
> Uz jsem nejednou zazil, kdyz se pri prihlaseni jako admin nakazil
> LOGIN.EXE. To pak zacne ta "spravna legrace" :-(
Dobry napad - zavedu po doladeni.

> Ano, daji v konfiguracnim souboru '/etc/nwserv.conf' (viz. sekce 1 a 9).
> Podrobneji viz. (v cestine):
> 	http://www.linux.cz/jevicko/IPX/IPX.html
> 	http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/manuals/linux/Mars.html
> Dale pak komentare v '/etc/nwserv.conf'.
Sekce 9 mi chybi, uvedene dokumenty jsem procital (nepozorne). Diky
za nakopnuti.

> Mars pouziva vlastni databazi uzivatelu a hesel (tzv. bindery)
> ukladajici se v podobe souboru nekam do '/var/...'. Podle meho je
> zavadeni novych uzivatelu nestastne reseno. Do sekce 12 a 13 se uvadeji
> uzivatele, jejich hesla a vazby na uzivatele linuxu. Podrobneji viz.
> http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/manuals/linux/Mars.html
To celkem chapu. Konkretne pouzivam v sekci 15 nastaveni 0 =>
rucne zavedu uzivatele linuxu a rucne ho pridam do konfiguraku.
Normalne to chodi. Akorat mam problem, jak udelat (korektne) v linuxu
uzivatele bez hesla. IMHO to neni moc velka bezpecnostni dira, pokud
budu mit vhodne nastavena prava.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s