notebook s Linuxem od prodejce?

Petr Olsak olsak na math.feld.cvut.cz
Středa Červen 2 15:01:40 CEST 1999

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat, zda někdo nemá pozitivní zkušenosti se Subj.  Udělal
jsem předběžný průzkum a vypadá to bídně. Možná bych i slevil ve svých
požadavcích a poptával notebook, ke kterému je možné, ale není nutné,
koupit Microsoftí SW. Ani v této věci jsem zatím nebyl úspěšný.

Je pravda, že firmy, které nabízejí sestavit počítač skoro z čehokoli,
zákazníka nenutí, aby kupoval komerční operační systém.  To je to, co
potřebuji, ale zdá se, že u notebooků to neplatí.  Ty se totiž neprodávají
zas tak úplně jako stavebnice Merkur, ale jsou více či méně uzavřené a
prodávají se včetně operačního systému.  Linux sám taky zcela explicitně
nepodporuje notebooky. Důkazem toho je fakt, že PCMCIA podpora není
součástí kódu jádra, ale musí se sehnat zvlášť jako modul. Samozřejmě,
všechny rozumné linuxové distribuce tuto podporu mají, pouze jsem chtěl
říci, že není přímo v jádře. Jak je to s podporou různých grafických
adaptérů notebooků v Xfree86 ani pořádně nevím.

Zdá se, že námluvy mezi Linuxem a notebooky budou trochu komplikovanější.
Rád bych se mýlil. Má, prosím, někdo nějaký tip na distributora notebooků?

Děkuji

Petr Olšák