notebook s Linuxem od prodejce?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Středa Červen 2 23:03:08 CEST 1999

   From: Petr Olsak <olsak na math.feld.cvut.cz>
   Date: Wed, 2 Jun 1999 15:01:40 +0200 (MET DST)

Ahoj,

   > chtěl jsem se zeptat, zda někdo nemá pozitivní zkušenosti se Subj.  Udělal
   > jsem předběžný průzkum a vypadá to bídně. Možná bych i slevil ve svých
   > požadavcích a poptával notebook, ke kterému je možné, ale není nutné,
   > koupit Microsoftí SW. Ani v této věci jsem zatím nebyl úspěšný.

myslím, že je potřeba ještě chviličku hledat - pokud výrobci resp. prodejci
naznačíš, že u něj klidně plánovanou částku utratit nemusíš, můžeš se setkat s
kladnou odezvou.

Další (mnou ověřené řešení) je napsat prodejci resp. jeho obchodnímu oddělení
konkrétní představu o notebooku s žádostí o cenovou nabídku a mírně naznačit,
že podobný dokument byl zaslán i největším konkurentům. Je možné, že se
společnost neozve, ale když naznačíš, že jsi ochoten utratit 100.000Kč, ozvou
se všechny :-)

BTW - a ještě k otázce - pokud chceš notebook přímo s Linuxem, tak jedna
brněnská společnost (nebudu jí dělat reklamu veřejně :-) na loňském INVEXu
měla vystavovat i notebooky s Linuxem - více viz Linuxové noviny a můj článek
o INVEXu. Nevím, zda-li je prodávají ještě dnes, ale pokud jde obecně o
notebooky, tak nepodoručuju žádný neznačkový (já vím, některé mohou být
skvělé, ale ...) a ze značkových nedoporučuju Acer (tak zpr***nou implementaci
APM už snad nikdo nikdy nenapíše), Toshiba (hlavně kvůli fyzické stavbě). Mým
favoritem je teď HP Omnibook 4150, který s updatovaný BIOSem funguje jako
hodinky :-)) Thinkpady jsou také dobré a v poslední době začíná být dobrý
např. UMAX, ale pouze některé modely, možná i ASUS. K Armadám (tj. Compaq)
nemám dobrý vztah, protože se mi vůbec, ale vůbec nelíbí :-)

Předpokládám, že se chceš držet na ix86, ale jinak takový výkonný SparcBook
také nemusí být k zahození :-)

BTW - myslíš, že je obecně výhodné nechat si operační systém nainstalovat od
někoho jiného? Myslím, že si ta firma nechá čas strávený nad instalací
zaplatit...
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz