Zprava kernelu

Martin Mares mj na ucw.cz
Středa Červen 2 23:24:29 CEST 1999

Ahoj,

> PS: No dobre, dosla pamet pod 16MB => nepodarilo se naalokovat DMA
> buffer pro floppy mechaniku. Proto se aktualne na floppy mechanice DMA
> nepouziva. Hlaska je to uplne neskodna a zcela normalni.

   Neni tak docela pravda, ze je uplne neskodna a nebo normalni.
Na mene vykonnem stroji se cas od casu pri vysoke zatezi nemusi
stihat data prenaset, coz je pri synchronnim prenosu ponekud nezdrave.

| A co presne je virtual DMA? Dalo by se to take nejak vyuzit pro zvukove
| karty?

   Jestli jsem to spravne pochopil, je to featura floppy controlleru,
ktery umoznuje nechat si odebirat data primo misto toho, aby je posilal
pres DMA. Detaily mi nejsou uplne jasne (nestudoval jsem to moc
detailne), ale myslim si, ze pro zvukove karty to opravdu pouzitelne
neni (tedy pokud prislusna karta nahodou neco podobneho nepodporuje
take, ale to se bude jiste kartu od karty lisit).

   Vecna skoda, ze PC nema rozumny DMA controller, ktery by se
programoval treba jako Z80-DMA, to znamena prikazy typu "tento blok
pameti posli na tento port" apod.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"This sentence contradicts itself -- no actually it doesn't."