Sobotnm MF Dnes a Linux aneb jak se vyznat v Registry

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červen 3 23:27:22 CEST 1999

On Thu, 3 Jun 1999, VP wrote:

> Mezi BFU take bezi 20x vice WinNT nez UN*X ale pravdu mate v tom, ze bezmala 3/4
> vsech jsou Win9x, jeden nereprezentativni vzorek BFU ctenaru (Seznamka.cz, u
> technickeho serveru by to bylo jiste trochu jinak):
> http://mr.linx.cz/run/audit.asp?id=1157&typ=os

Myslim, ze zohlednovani BFU (pro nezasvecene -> bloody fucking users)
Linuxu moc neprospiva ...

Filosofie
"[koupim]->[stahnu]->spustim->koukam->jedu->dokumentace_je_mi_vzadu" se mi
vubec nelibi - podporuje to akorat necteni manualu a dokumentace a navic
to vubec nesetri cas ... pokud chci nejakej produkt pouzivat, tak si pred
prvnim spustenim nejdriv poradne prectu jaktohle a jaktamto, umimtodle a
todleneumim - sice tim zdanlive ztratim pul hodiny nebo i cele odpoledne,
ale aspon pak neco poradne umim a vetsinou se i neco pekneho dozvim a
naucim ...

Bimbouzacky programy na to jdou obvykle z druhe strany a snazi se udelat
program takovy, aby clovek, ktery ho spusti a vidi poprve v nem mohl
rovnou delat - je to sice hezke, ale po case zjistite, ze to ovladani neni
uplne prakticke a optimalni ... navic "neco" nebude fungovat presne tak
jak ma a nakonec stejne sahnete po nejake dokumentaci (bohuzel je nekdy
potreba ji prikoupit nebo vubec neexistuje) ...

Bohuzel mam pocit, ze nektere Linuxovske produkty k podobne filosofii
speji a je to podle me spatne ... Nejsem samozrejme proti zprijemnovani a
zjednodusovani pouziti programu a konfiguracnich skriptu ... jen to nesmi
byt na ukor dokumentace a napriklad drive zmineneho efektu:
"Nebudeme nastavovat defaultne <TAB> pro rozvijeni souborovych nazvu,
protoze BFU si stejne dokumentaci neprectou a byli by z toho zmateni ..."

Jeste si vzpominam na jiste "registrove triky" ohledne "features" MS Plus
edition, ale to uz bych si koledoval o flamewar ;-)

Co na zaver?
Vzkaz pro vecky BFU: Pouzivejte MS Windows, ubydou vam starosti ...

P.S. Opravdu nerad bych rozpoutal nejaky FLAME ... ale jsem ochoten
diskutovat pres 'soukromku' ...

--
 |           Martin Mačok                            |