Jednoduche hromadne rozeslani posty

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Pátek Červen 4 14:27:34 CEST 1999

Chtěl jsem si udělat skriptík, který mi email rozešle na zadanou množinu
adresátů. Ale chtěl jsem, aby každému adresátovi přišel 'jeho' email - tedy
takový, kde bude jako jediný adresát uveden on.

Zkusi jsem si tedy napsat malý skriptík:

  #!/bin/bash

  uzivatele=\
  "\
   slavek\
   slavek.banko na axis.cz\
  "
  for uzivatel in $uzivatele; do
    formail -I "To: $uzivatel" | sendmail $uzivatel
  done

Jenže email, který dostane skript jako vstup si přečte první volaný formail a
při dalším průchodu smyčkou již na vstupu nic není == všem dalším se pošle
prázdný email.

Když jsem si zkoušel vstup hodit do proměnné:

  email=$(cat)

Tak se do proměnné uložil, ale místo konců řádků tam byly mezery.

Jak na to?

Díky,
Slávek.