OT: Round-robin DNS

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Červen 5 17:35:20 CEST 1999

Zdravim, tip c.1:
www.navrcholu.cz je zaroven i nameserverem pro domenu navrcholu.cz a to
znamena, ze nameservery pro domenu .cz obsahuji i glue record s IP
adresou tohoto nameserveru. Pochopitelne jenom s jednou IP adresou a
jeste s TTL 4 dny. Viz:

 <<>> DiG 8.1 <<>> @ns.eunet.cz navrcholu.cz ns
; (1 server found)
;; res options: init recurs defnam dnsrch
;; got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 10
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 2
;; QUERY SECTION:
;;      navrcholu.cz, type = NS, class = IN

;; ANSWER SECTION:
navrcholu.cz.           4D IN NS      www.navrcholu.cz.
navrcholu.cz.           4D IN NS      server1.gts.cz.

;; ADDITIONAL SECTION:
www.navrcholu.cz.       4D IN A       194.213.32.208
server1.gts.cz.         4D IN A       194.213.32.2

No a co se stane - kazdy server v Internetu, ktery chce zjistit  IP
adresu www.navrcholu.cz se nejdrive zepta autoritativniho serveru pro
domenu .cz kde jsou nameservery pro domenu navrcholu.cz, jenomze protoze
uz v "additional section" dostane odpoved na svou puvodni otazku,
nepokracuje dal.

Rekl bych, ze jsou 2 cesty - bud doplnit  na nameserver pro domenu .cz
dalsi glue A zaznam(y), nebo oddelit nameserver a web server.

Zdravi

Petr Soucek