Samba - trochu dlhsii mail - fungujuce *.conf subory

jan.hreho na st.sk jan.hreho na st.sk
Úterý Červen 8 08:35:03 CEST 1999

Prajem pekny den.

Kedze moj mail je trochu dlhsi prosim tych, ktory budu na neho reagovat, aby
z neho citovali ozaj len najnevyhnutejsie casti. Ostatnym sa ospravedlnujem.

Niekolko krat tu uz konferenciou prebehlo, ako ma byt spravne
nakonfigurovana samba hlavne co sa tyka viditelnosti takehoto servra. Ja sam
som uz raz mal nakonfigurovanu sambu a potom som preinstalovaval pocitac.
Zvysok si uz viete asi domysliet. Novou konfiguraciou som stravil cca 8
hodin, kym som mal pocitac viditelny a aj pristupny cez W95. Preto ponukam
moju konfiguraciu pre ostatnych, hlavne zaciatocnikov.

Z nizsie uvedeneho vyplyva, ze ak z WIN95 chcete vidiet a zdielat adresare z
linuxu nemusite odstranovat vsetky sietove protokoly, tak ako to popisuje
niektora literatura. Na danej sieti namame ziaden WINS server.

No ako to byva nic nie je bez chyby. Obcas sa mi stane (cca raz za 2 dni),
ze Linux nie je z WIN95 pristupny (viditelny je). Vsetko co urobim pre
napravu je, ze sa telnetnem na linux a zrestartujem demonov smbd a nmbd. V
zapati uz mam linux dostupny. Neviete cim to moze byt?

Sietova konfiguracia W95	IP adresa 192.168.1.38
				podpora protokolov NetBeui, IPX/SPX, TCP/IP,
klient siete Microsoft, klient siete novell, povolene zdielanie suborov a
tlaciarni.

Sietova konfiguracia LINUXu IP adresa 1962.168.1.117, hostname
hrehol.vs.st.sk, podpora protokolu TCP/IP, nie IPX/SPX , linux distribucia
SARAH, Samba 1.2.19

Tieto konfiguracne subory neriesia problem prenasania kryptovanych hesiel.
/etc/rc.d/init.d/smb
	daemon smbd -D -s /etc/smb.conf
	daemon nmbd -D -s /etc/smb.conf -H /etc/lmhosts

/etc/smb.conf

[global]

workgroup = xsm_nt
server string = Kostova1/324
interfaces = 192.168.1.117/255.255.255.0
security = user
browseable = yes
socket options = TCP_NODELAY
socket addres = 192.168.1.117