Vypalovacka?

Čtvrtek Červen 10 19:11:45 CEST 1999

Petr Snajdr (snajdr na firma.seznam.cz) wrote:
: On Thu, 10 Jun 1999, Petr Novotny wrote:
:
: > > Ja ano. Skoro mam pocit, ze je to stejna situace jako
: > > s GDI tiskarnama. Za malo penez malo muziky. Narozdil od nich
: > > to ale pres SCSI emulaci prece jen jde.
: >
: > <FLAME>
: > A IDE disk podle vas je taky totez, jako GDI tiskarna?
: >
: > Mozna vas to prekvapi, ale vypalovani provadi vypalovacka, a ne
: > procesor nebo operacni system. I na IDE. Ne kazdy operacni
: > system musi emulovat SCSI nad IDE, aby umel neco zapsat.
:
: Vzal jste to prilis doslova :-). IDE vypalovacka oproti SCSI
: ma jednu velkou vyhodu a to, ze nepotrebuje zadnou dalsi
: kartu jako SCSI jelikoz IDE je dnes  v kazdem MB. Na druhe strane
: mi prijde, ze jejich vyrobci se snazi setrit az prilis (kdyz
: levna tak levna) a vysledkem je levny, ale sunt. Mozna jsem
: jen nemel stesti :-). Tolik asi vysvetleni ne zrejme ne stastne kombinace
: slov "stejna situace jako s GDI tiskarnama".

Ja mam s IDE vs. SCSI vypalovackami uplne stejne zkusenosti. Proto
jsem si priplatil necele 2000 vcetne DPH za ten nejlevnejsi PCI Adaptec
co jsem sehnal a tim si usetril spoustu komplikaci. Pokud se rozhodnete
stejne, je to Adaptec 2904CD, to CD na konci znamena ze k tomu dostanete
jeste nejaky windowsovsky vypalovaci soft... ale ten nemusite ani
rozbalovat, jako ja. ;-) Ten radic umi nejvyse Fast SCSI-2, coz pro
ypalovacku bohate staci. Nema zadny vlastni BIOS, takze ze SCSI zarizeni
na nem pripojenych nemuzete bootovat. Driver pro linux je standardni
aic7xxx jako pro 90% ostatnich Adaptecu, funguje bez problemu.  Co chtit
vic...

: 	Pokud jde o samotnou emulaci pak si myslim, ze Linux
: emulovat SCSI na IDE taky nepotrebuje ;-). Jenze najdete nejaky
: program na vypalovani , ktery neni delany pro SCSI rozhrani :)

Presne tak. Mimochodem, ve windows je to uplne stejne! Az na to ze tam
do toho neni tolik videt, takze se muzete setkat s nazory "Linux potrebuje
nejakou emulaci a windows to umi primo".

Leos Bitto