Jak na ftpd

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Čtvrtek Červen 10 19:25:26 CEST 1999

On Thu, 10 Jun 1999, Michal Krause wrote:

> > > Samozrejme, ze bych priklad konfigurace mel, kdyz ho pouzivam :)
> > > Ale myslim, ze to nema cenu posilat, funguje to i s defaultnim konfigem,
> > > ktery je prilozen k distribuci, to mam vyzkousene. Nevim, jestli to
> > > souvisi, ale pouzivate ho jako inetd nebo standalone?
> >
> > Standalone - pres inetd se mi nechtel rozbehnout protoze nemam
> > /usr/sbin/in.ident . Neda se mu rict aby ho nechtel ?
>
> IdentLookups on|off

Aha - tak jsem dospel k poznani ze v tom problem nebyl - bylo potreba
prepnout polozku ServerType na inetd a zacalo to chodit i pres inetd.

Jenze porad jsem tam pri prihlaseni jako root at delam co delam.

Instaloval jsem rpmko z muni z redhat-contrib v RH 6.0 - v konfiguraku mam

ServerName                      "ProFTPD Default Installation"
ServerType                      inetd
DefaultServer                   on

... pak port umask a max instances ...

# Set the user and group that the server normally runs at.
User                            nobody
Group                           nobody

# Normally, we want files to be overwriteable.
<Directory /*>
  AllowOverwrite                on
</Directory>

# A basic anonymous configuration, with one incoming directory.
<Anonymous ~ftp>
  User                          ftp
  Group                         ftp
  RequireValidShell             off
  # We want clients to be able to login with "anonymous" as well as "ftp"
  UserAlias                     anonymous ftp
  # Limit the maximum number of anonymous logins
  MaxClients                    10
  # We want 'welcome.msg' displayed at login, and '.message' displayed
  # in each newly chdired directory.
  DisplayLogin                  welcome.msg
  DisplayFirstChdir             .message
  # Limit WRITE everywhere in the anonymous chroot except incoming
  <Directory *>
  <Limit WRITE>
    DenyAll
  </Limit>
  </Directory>
  <Directory incoming>
  <Limit WRITE>
  AllowAll
  </Limit>
  <Limit READ>
  DenyAll
  </Limit>
  </Directory>
</Anonymous>

Spoustim to pres inetd -

ftp     stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd  in.ftpd -d 5

Nemate nekdo napad proc mi to chodi tak divne ?

> Michal Krause                                                      /\

|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             petrsi na jcu.cz                              |