Oracle development

Robert Vojta penguin na mendelu.cz
Pátek Červen 11 09:10:36 CEST 1999

> Konkretne PHP3, C ...

  Vlastne at jde o jakykoli jazyk musite provest nasledujici:
Nainstalovat knihovny + include fajly potrebne pro vyvoj aplikaci
vyuzivajicich Oracle. Je to dodavano s Oraclem, nebudete instalovat
celou databazi, atp. ale pouze tzv. "devel" knihovny.

  Dale musite PHP prekompilovat s podporou Oraclu a nic vic neni
potreba. Muzete klidne zacit psat nejaky ten skript v PHP s pouzitim
Oraclu. Manual k PHP je myslim ke stazeni na PHP home page, je to pdf a
je tam vsechno prehledne rozdelene, proste radost pohledet. Pokud ho
nenajdete, mam ho u sebe a muzu preposlat (je to sice pro verzi 3.0.6,
ale co). Jsou tam priklady, atp. takze se to naucite behem 5 minut.
  V C jsem to jeste nezkousel, ale chystam se na to, protoze tu budu
potrebovat.
  Pro Perl je akorat potreba nainstalovat moduly DBI a DBD::Oracle.
Jak? Nejjednodussi cesta je asi tato:

su -
perl -MCPAN -e shell
install TIMB/DBI-1.09.tar.gz
install TIMB/DBD-Oracle-1.01.tar.gz
exit
exit

  Tot vse a v perlu by to melo taky jet. Jak na to? Man DBI, DBD::Pg,
... Perl ma jednu velikou vyhodu v tom, ze ma obecne databazove
rozhrani, tzn. ze napisete program jednou a funguje na vsech
databazich, na zacatku mu akorat reknete co ma vyuzit za "ovladac".
Funguje to asi takto

  VAS PROGRAM   =>       DBI       => Databazovy system

                     ------------      nejaky stroj, ktereho se uz
   skript.pl        | Oracle     |     dotazuji primo DBD::moduly
                    | Postgres   |     takze vas skript je na jakekoli
  SELECT * ...      | mSQL       |     databaze co jsou podporovane
                    | ...        |     timto zpusobem

  Brr, hruby nacrtek toho jak to asi funguje, takze pokud chcete psat
CGI skripty tak doporucuji PHP nebo Perl, je to pro vas jednodussi, ...

  Robert

        . . o O
      |               Robert Vojta    penguin-at-mendelu.cz
   _|_|
 -(o_o)-  This is an Uzi.  This is an Uzi on full auto.  Any questions?