vymena procesoru

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Pátek Červen 11 17:36:37 CEST 1999

marasan na thepentagon.com wrote:
> Mame server na linuxu (debian slink) s novou deskou a P75 pretaktovany na 100
> (deska asi mene neumi). Zakoupili jsme teda AMD K6-II 300 a vymenili
> jej za onu P75. Nastavili 300 MHz a nastartovali, jakmile doslo startovani
> linuxu ke kontrole prvni partition disku /dev/hda1 ext2, tak pocitac spadl a
> restartoval se zkouseli jsme to nekolikrat, ruzne prenastavit kombinace
> frekvenci a nasobeni na procesoru ale nic nepomohlo.
>
> Po prehozeni zase za P75, to normalne jelo. Takze dosti divne chovani. Zkusili
> jsme jeste jiny procesor AMD K6 300 se starsim datem narozeni ale vysledek
> [...]

A co napajeci napeti?? P75 je obyc a pouziva jen 3.3 V, Zatimco K6 - II
300 je MMX a ma dualni napajeni IO na 3.3 V a core na 2.2 V. Jestli jste
to nezmenil, tak je jadro procesoru napajeno prilis vysokym napetim, a
prehreje se velmi rychle, vpodstate se divim, ze se ten komp vubec
rozjede.

Honza

PS: Opatrne s tim, timhle se da procesor i uplne znicit.

--