telnet jako terminal

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Sobota Červen 12 12:48:59 CEST 1999

Petr Vodička pise:
> vcera jsem nainstaloval RedHat 6.0 a zajimalo by mne, jestli nekdo z vas
> nezna nejaky dobry Firewall - Proxy server, Mail server, FTP server pro
> Linux.

Zkuste se podivat do dokumentace, resp. vypsat si info o balicich, ktere
mate ve sve distribuci (viz man rpm - IMHO je to rpm -i balik, ale na RH
jsem nesahl uz hodne dlouho, takze to berte s rezervou). Dalsi aplikace
muzete najit prehledne rozdelene napr. na freshmeat.net nebo www.tucows.cz.

> Dale by mne zajimalo, proc se mi nedari prihlasit jako root pres poc. sit
> Ethernet, pres telnet, abych tam pracoval na vzdalenem terminalu ... pri
> prihlasovani me to normalne pozada o login, ja ho zadam dobre a on mi pise
> Login incorrect ...
> slysel jsem, ze se login roota definuje pod /etc/securetty, ale nevim, jak
> tam pridal telnet daemona ...

IMHO je lepsi nechat roota zakazaneho a kdyz ho potrebujete pres sit tak
se prihlasit jako nejaky bezny uzivatel a pouzit su. (nikdo vam nemuze
zkouset hesla na roota, aniz by mel pristup k jinemu uctu).
--
                                   David Kuzela