Rychlost disku s jadrem z RH6.0

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Neděle Červen 13 14:03:19 CEST 1999

Dobry den,

Bezne pouzivam debian 2.1 a jadra si obvykle kompiluji sam.
Nedavno jsem si nainstaloval cvicne RH6.0 a prekvapilo me tohle:

Na mnou zkompilovana jadra 2.2.* (at uz gcc nebo egcs) mi hdparm po provedeni
# hdparm -m 16 -u 1 -d 1 -c 1 /dev/hdc
obvykle pri testovani rychlosti (hdparm -t /dev/hdc) hlasi rychlost cca 9MB/s
no a s onim jadrem s cervenym kloboukemi mi hlasi prumerne 11.5 MB/s
(pro rypaly, jenom s tim jadrem, system byl vzdy stejny - debian 2.1)

Zajimalo by me, jak to ti redhati konfiguruji a kompiluji, ze je to o tolik
rychlejsi ? Zkousel jsem to schvalne tim samym kompilerem co oni
(egcs-2.91.66), ale vysledky jsou porad stejne.

Mam P133 , desku s Triton chipsetem (Intel 82371SB PIIX3 IDE),
disk je Maxtor 90680D4 ale to je asi jedno.

Je znamo ze by si redhati delali nejake custom zasahy do zdrojaku jadra ?
Nechce to nejaky sikovny #define do linux/drivers/block/ide*.* ?
Jak moc realne cislo v beznem zivote je onen vystup programu hdparm -t ?

Frantisek Dufka