Aky MTA zvolit

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Neděle Červen 13 18:37:59 CEST 1999

> Chcel by som na svojom servri, ktory je pripojeny na providera
> sprevadzkovat aj postu.
> Kedze s tym nemam ziadne skusenosti, obraciam sa na vas skusenejsich.
> Jednalo by sa asi len o 30 stanic v sieti.
> Kazdy ma odraduje od sendmailu, ktory sa udajne velmi zlozito
> konfiguruje. Mam RH 6.0, kde je tento sendmail.

No sendmail je IMHO konfigurovatelny velice jednoduse, tedy pokud nepozadujete
nejakou "nestandardni" konfiguraci. Vetsi problem je asi jeho bezpecnost
(oproti qmailu). Navic pro sendmail existuje asi nejvetsi mnozstvi prikladu
konfigurace + programu, ktere ho zkongifuruji za vas (viz freshmeat).
Me napr. konfigurace trvala cca 15 minut [pet stanic (ale jejich pocet je
je v podstate nedulezity), lokalni posta + dial-up na inet] cisteho casu
(bez casu potrebneho k precteni manualu).
Dulezite je nesnazit se (alesp. ne pri prvnim seznameni se sendmailem)
vytvaret primo sendmail.cf, ale pouzit m4 (program, ktery vam ho z
"meta-konfiguraku" vygeneruje).

Dalsi volby - qmail (robustni, bezpecny, ale nezkousel jsem, pry se nehodi
pro dial-up) nebo smail (udajne je dobry pro mensi sajty, coz by mohl byt
vas pripad).

Hodne stesti preje
--
                                   David Kuzela