tv karta 3Demon BT878 - zvuk

Marek Picka xpickam na fel.cvut.cz
Úterý Červen 15 00:33:09 CEST 1999

Zdar,

Mira Tempir wrote:

> Ahoj,
> dostala se me do rukou skoro-noname tv karta zalozena na BT878 ... a nedokazal
> jsem ji pod Linuxem rozjet (zkousel jsem ji i pod nejmenovanym "OSem" verze 98
> :) a tam jsem nepresel ani pres instalaci driveru :)))

Mam podobny problem, koupil jsem si kartu Askey TView 99  CPH-063 (o ktere jsem si
myslel,
ze je podporovana -- bohuzel byl podporaovan model z predchoziho roku, ma cip
bt787), pod win98 jede dobre (az na teletext),
v Linuxu jede bez zvuku (ale s genialnim teletextem -- alevt)

> Zkompiloval jsem bttv, uspesne jsem nahral moduly do jadra, zkompiloval jsem
> kwintv, uspesne spustil, dokazal jsem ladit frekvence, sice se mi nepodarilo
> naladit poradny obraz vinou spatneho signalu, ale i tak me zarazilo, ze ta karta
> nevyluzuje zadny zvuk (ani zadne sumeni/praskot pri ladeni).

S obrazen tehle karet nejsou problemy, ten je u vsech delan standardne. Horsi je to
se zvukem,
protoze ovladani zvuku si bohuzel dela kazdej vyrobce sam (ma na to 32 nozicek na
cipu bt748,  nektere se pouzivaji pro
ovladani zvuku, dalsi treba pro radio nebo dalkove ovladani -- takze se muze
vyrobce vyradit ).

Cili reseni:
 1) pouzivat proverene karty.
 2) sehnat si nove xawtv (http://www.in-berlin.de/user/kraxel/xawtv.html) a/nebo
bttv (adresa se najde na xawtv strance --
     na xawtv strance jsou vetsinou novejsi drivery nez na bttv) a experinentovat s
moznosti card=1 az .. (asi 19)
 3) je moznost sam experimentovat s ruznymi maskami ovladani zvuku (vice viz
SOUND-FAQ u zdrojaku xawtv).
 4) napsat si vyrobci karty, jake piny pouziva k ovladani zvuku a z toho odvodit ty
potrebne masky (viz 3.)

 5) vyhodit (ci prodat) kartu a pouzit bod 1.

U sve karty jsem zatim vyzkousel body 1-4 ,ale dusevne (a finacne ) jsem se uz
pripravil na bod 5.

> [...]
>
> Na jinem stroji se me podarilo kartu rozjet pod windozemi, ale zvuk tam nesel
> taky, takze usuzuji spis, ze je karta hardwarove vadna.
>
> Chtel bych se zeptat: Mate s timto nejake zkusenosti ? Neudelal jsem proste
> nekde chybu a ted kartu neopravnene reklamuji ?
> Ma pro me nejaky smysl tento text od autora bttv driveru ? Moc tomu nerozumim :(
> -------
> The newer cards with Bt878/879 are supported but lacking
> such a card I cannot support new features like sound via
>  DMA, etc. But I will try to make all the old ones work.

Tohle nema zadny vyznam (zatim nejsou jen podporovane fajnovustky cipu bt878/9.
Jeste mala poznamka: karta potrebuje dobry prijem signalu, kanaly se musi obcas
doladovat "jemnym" doladovanim --
nektere stanice byly nekde uprostred mezi 2 kanaly, takze se normalnim ladenim
vubec nenasly.

                               S pozdravem
                                             bttv zdar
                                                     se louci