Prosba o pomoc

David Trcka trcka na poda.cz
Úterý Červen 15 19:20:19 CEST 1999

On Tue, 15 Jun 1999, PC wrote:

> Jak se da pracovat "read only" ?
> To system nepotrebuje nic zapisovat ??????????

Samozrejme ze potrebuje. Nebo resp. vy potrebujete. No je nekolik moznosti.
Jedna z nich je proste se rozhodnete, ze nepotrebujete nic zapisovat, pak to
chce prekopat par veci a po nabootovani nepremountovat rw. Nebo potrebujete
zapisovat, ale mate nejaky sitovy filesystem, kam by se mohlo prsknout /var,
/usr apod. adresare no a zbytek muze byt read-only. Samozrejme ze ten
vzdaleny adresar je nekde, kde ta UPSka je, ze.

Zapisuji se vetsinou takove detaily jako utmp/wtmp, soubory s pid
(/var/run/...), logy apod. To je vsechno potreba povypinat. Otazka je,
jestli pak takovy system neni pouzitelny jenom jako router, hm? BTW: mam
nekolik routeru, u kterych mi nezalezi na jejich funkci kdyz nejde
elektrina, no a tam jednoduse automaticky po nastartovani delam shutdown -h
+1, routing pak bezi vesele dal. Ta jedna minuta tam je proto, kdybych si to
chtel rozmyslet ;)  Nekdo by moh namitnout, ze by se to dalo udelat na jedne
diskete - ano dalo, ale mi se nechtelo ;) Krome toho, co s temi starymi
disky, ze? Vyhodit? Skoda.

> Vir to urcite nebyl :-)
> Zatim jsem ho od nikoho nedostal (mozna proto ze ke cteni posty nepouzivam
> Outlook  Express).
> Jestli bych ho mnel, tak do konference prijde krome textu vzdycky neco
> navic.
>  :-)

A kde jste prisel na to, ze vir vzdycky posila neco mailem ?? A ze ho musite
dostat mailem ??

    David Trcka, network administrator
      PODA s.r.o., Internet Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
  Tel.: +420 69 6612600, +420 69 6612160