fsck pri bootovani

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Červen 18 09:59:33 CEST 1999

On Fri, 18 Jun 1999, Pavel Franc wrote:

> Na svůj domácí počítač mám ale jiné požadavky. Nepouštím ho tak často,
> ale pokud ano, potřebuji se většinou co nejrychleji dostat do systému,
> něco najít apod. V takovém okamžiku mě silně obtěžuje, když si systém
> usmyslí, že provede pravidelnou kontrolu, což mu trvá několik minut.
> Představoval bych si spíš, že mě v takovém případě upozorní na daný
> stav a zeptá se, co dál: zkontrolovat file systém hned nebo až jindy
> atp. Případnou kontrolu bych provedl, až se mi to bude hodit.

Ve skriptu (RH) /etc/rc.d/rc.sysinit se pise -

if [ ! -f /fastboot ]; then
        echo "Checking filesystems."
        fsck -R -A -V -a

Takze pokud budete mit soubor s nazvem fastboot v rootu tak se fsck
na ostatni filestemy (mimo /) delat nebude. Pokud si ten skript upravite
a na zacatek date neco jako

if [ -f /fastboot] ; then
  rm /fastboot
fi
echo "Chces/Nechces checkovat disky ?"
read PROM
if [ $PROM = "n" ] ; then
  touch /fastboot
fi

Mozna jsme to nenapsal uplne spravne (bude treba to vyladit), ale tak
nejak by to mohlo chodit dle Vasich pozadavku ..