xntp jako server pro Cisco

petr kincl pkincl na synergy-vs.cz
Pátek Červen 18 11:24:55 CEST 1999

Takze se mi to podarilo celkem uspesne vyresit, az na jednu malickost.
Popisu moji konfiguraci, pro pripad, ze by to nekoho zajimalo.

Linux RH5.2, stahl jsem si xntpd3.5.93e. Zarizeni pro presny cas mam z
Meinbergu DCF 77 C51.  Pro instalaci tohoto zarizeni do xntpd jsem provedl
./config --enable-MEINBERG, make, make install. V souboru etc/ntp.conf mam
jen server 127.127.8.0 mode 2; fudge 127.127.8.0 stratum 0 refid PARSE (diky
!). Po spusteni xntpd se zacne synchronizovat cas na lokalnich hodinach. Po
cca 4 minutach je vse v poradku a cisco (IOS 12) se sesynchronizuje bez
problemu. Problem tkvel asi v tom, ze Cisco se chce synchronizovat na
server, ktery ma stratum mensi nez 16, coz neni splneno v prvnich cca. 4
minutach. A jsme u toho problemu. Da se nejak ovlivnit cas po jakem se
nastavi na localhost, a sitove adresy stratum 1 ? ntpttrace nejprve vypisuje
stratum 16, az po synchronizaci (cca.4 minuty) vypise stratum 1. Neni to az
tak velky problem, ntp server pobezi porad, ale jen z principu me to zajima.
Dekuji za pomoc.
S pozdravem
Petr Kincl
pkincl na synergy-vs.cz